O'brain

I två år har jag vart skötare på liten filur som heter O'brain. Fast till vardags kallas han Brio.
Jag tänkte i alla fall berätta lite om honom eftersom jag tror han kommer vara med ganska mycket i min blogg :)

Brio är en liten, brun, lagom tjock c-ponny som står på ridskolan. Han är sur på allt och alla men tröttnar på att vara det om man inte blir rädd för honom. Då blir han en gosig puttinutt som man kan mysa med i timmar..!

Jag brukade rida honom typ hela tiden på lektionerna förut, men inte nu längre.
Och det är helt okej för mig, man ska ju inte fastna på någon ponny för länge liksom ;)
Jag red honom en gång för någon vecka sen, det var kul! Men jag vill inte rida honom varje gång längre.

Vi har tävlat tillsammans också, både dressyr och hoppning! Man kan ju säga att han tar fram sin dåliga sida ibland och då kör han huvudet rätt upp och bara springer.
I ett dressyrprogram får man inte direkt pluspoäng för det.. heh.

Hoppning tycker han är superkul! I sommar planerar jag att gå på hoppkurs, som jag gjorde förra året. Hade Brio då och ska önska honom i år igen. Den ponnyn är riktigt rolig att hoppa (oftast i alla fall...)!

Det var lite om Brio. Här kommer bilder!
hopptävling
Bohuscupen 2011 hoppning, Nellie tävlade Brio.
Ganska gammal, bytte inte bakrundsbild på ett halvår efter o ha bytt till den, haha!
Hjälp, en kamera!
hopplektion
Alla ben i luften!
hopptävling
hoppkurs
Hoppa stoort över vattenmattan, så att den inte biter mig i hovarna!
Hoppa äääännu större!
hoppkurs
Ibland är det för läskigt för att hoppa.
Och Veronica tror hon kan stoppa honom genom att höja handen ser det ut som, hahaha!
fint där...
hoppkurs
Min favoritkille, du är den bästa! 


Kommentarer
Anna Larsson

Ni är så fina tillsammans :D

2012-04-12 @ 16:49:15
URL: http://aaannalarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0