Speciella ponnysar - Henke

Henke.

Så heter min kompis Jossans gamla sköthäst! En c-ponny som står på Öland i ett supermysigt litet stall.
Nu sköter Jossan mest om en annan häst i deras stall, så när jag är där och hälsar på så rider hon Fanfaron och jag rider Henke!
Och guuud va kul vi har! Går knappt att berätta, vi har så sjukt skoj!
Vi brukar hoppa i paddocken, rida långritt i flera timmar, rida till dammen, hoppa i skogen och bygga egna hinder, galoppera så man inte har någon kontroll alls, hoppa över stora och små diken, racea på åkrarna, galopptävling och massa mer!

Jag kom ihåg en gång när vi red förbi en hage med shettisar och deras föl. När vi ridit förbi och ridit ett tag så kommer det en jättestor insekt, ser ut som en megastor geting och den börjar flyga runt oss och på oss typ! Vi blir skiträdda! Så båda vänder hästarna och galopperar hemåt! Hahaha, man såg bara shettishagen flyga förbi i farten! Shit vad Henke kan springa asså! :D

Henke är supersnäll och en riktig uterittskompis för mig! :) Det var Henke det, någon annan dag kommer nästa speciella ponny!


Jag & Henke vid dammen.
Jossan & Faron, och jag & Henke i bakgrunden!
Bundna vid ett träd medans vi grillade korv, jag diggar Henkes min! ;)
Jag & Henke.
Söta Henke i hagen!
''Ta inte kort på mig när jag har rastaflätor...!''


Kommentarer
Jossan

Söt du är Johanna !<3

Din blogg är verkligen jättefin, måste ses snart!

Puss

2012-05-04 @ 13:39:29
Stine :)

Vilken fin min han hade!!! :D

2012-05-04 @ 17:05:50
URL: http://zoomiit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0